Jedną z najważniejszych różnic między edukacją konwencjonalną a edukacją dorosłych znaleźć można w samym procesie uczenia się.
Tylko osoby skromne mogą stać się dobrymi edukatorami dorosłych. W klasie ludzi dorosłych doświadczenie studenta jest równie ważne
co wiedza nauczyciela. Stanowią one dobra, które mogą być wzajemnie wymieniane. W rzeczywistości, w niektórych najlepszych klasach
składających się z dorosłych trudno jest czasem zorientować się, kto uczy się więcej: nauczyciel czy uczniowie.
Owo przebiegające w obu kierunkach uczenie się odzwierciedla także podział władzy. W ramach edukacji konwencjonalnej uczniowie
dostosowują się do zaproponowanego im programu zajęć, ale w edukacji dorosłych uczniowie pomagają taki program tworzyć.
[Eduard C. Lindeman]
Z komputerem pracuje się przyjemnie i do rozwiązania dochodzi się nieomal bezboleśnie, ale przeciętny śmiertelnik, jak
widz w cyrku, podziwia magiczny rezultat, nie rozumiejąc drogi, która do niego prowadzi. W efekcie decyzja jest w większej
mierze aktem wiary w komputery niż rozumowania.
[Tomasz Szapiro]
Ponieważ wiedza jest powszechnie dostępna, nie ma usprawiedliwienia dla niekompetencji i nieskuteczności.
[Peter Drucker]
facebook |
google–
|
|